- Úvodná stránka
- Obecný úrad
- Voľby
- O obci
- Projekty
- Organizácie v obci
- Video galéria
- Foto galéria
- Časopis
- Archív stránky
- Vaše postrehy
- Kontakty
- Contacts - EN
Trenčiansky samosprávny kraj so sídlom v Trenčíne ako vecne príslušný správny orgán podľa § 11 ods. 2 písm. a) v spojení s § 17 zákona č. 578/2004 Z. z. o poskytovateľoch zdravotnej starostlivosti, zdravotníckych pracovníkoch, stavovských organizáciách v zdravotníctve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a v súlade s § 46 a § 47 zákona č. 71/1967 Zb. o správnom konaní (správny poriadok) v znení neskorších predpisov v konaní o vydanie povolenia na prevádzkovanie zdravotníckeho zariadenia rozhodol rozhodnutím č. TSK/2023/09285-3 zo dňa 24. októbra 2023 žiadosti účastníka konania – spoločnosti BONUMED s. r. o., Dežerice, IČO: 51 855 232, zastúpenej štatutárnym orgánom – konateľkou MUDr. Bc. Gabrielou Mikulášovou vo veci zmeny povolenia na prevádzkovanie zdravotníckeho zariadenia sa podľa § 17 v spojení s § 12 a § 13 zákona o poskytovateľoch zdravotnej starostlivosti vyhovuje a žiadateľovi sa podľa § 7 ods. 2 písm. a) zákona o poskytovateľoch zdravotnej starostlivosti povoľuje prevádzkovať zdravotnícke zariadenie ambulantnej zdravotnej starostlivosti
VŠEOBECNÁ AMBULANCIA PRE DOSPELÝCH
Miesto prevádzkovania zdravotníckeho zariadenia je:
Textilná 2600/4A, 957 01 Bánovce nad Bebravou
Odborný zástupca zodpovedný za poskytovanie zdravotnej starostlivosti je:
MUDr. Bc. Gabriela Mikulášová
Prevádzkovanie zdravotníckeho zariadenia
na základe rozhodnutia
Trenčianskeho samosprávneho kraja
začína dňom 1. decembra 2023.
Obec Uhrovec, zastúpená starostkou obce Ing. Zuzanou Máčekovou, na základe dohody s MUDr. Bc. Gabrielou Mikulášovou, konateľkou spoločnosti BONUMED s. r. o., Dežerice, poskytovateľom zdravotníckej ambulantnej starostlivosti informuje o zmene miesta prevádzkovania zdravotníckeho zariadenia v obci Uhrovec. Odporúča v prípade ďalších otázok súvisiacich so zmenou miesta komunikovať priamo s poskytovateľom zdravotnej starostlivosti.
V súčasnej dobe väčšina obcí už nemá vo svojom katastrálnom území ani pediatrov, zubných lekárov, či všeobecných lekárov, ktorí by poskytovali zdravotnú starostlivosť. V mnohých mestách chýbajú aj odborní špecializovaní lekári. V nemocniciach dochádza postupne k redukcii poskytovanej zdravotnej starostlivosti a odchodu odborných lekárov do väčších nemocníc. Niektoré obce nemajú vybudované ani priestory pre poskytovanie zdravotnej starostlivosti. Naša obec takéto priestory má a zabezpečila aj ich obnovu, preto nás mrzí, že pani doktorka mení miesto prevádzkovania zdravotného zariadenia a z našej obce po 5 rokoch odchádza do Bánoviec nad Bebravou. MUDr. Bc. Gabriela Mikulášová nám na osobnom stretnutí oznámila, že o zmene miesta prevádzkovania zdravotníckeho zariadenia do okresného mesta Bánovce nad Bebravou uvažovala už dlhšie, aj v dôsledku poskytovania zdravotnej starostlivosti pre pacientov z iných obcí okresu, ktorým je výhodnejšie dochádzať do Bánoviec nad Bebravou. Počas poskytovania zdravotnej starostlivosti v priestoroch zdravotného strediska v našej obci sme mali vzájomne korektné vzťahy.
Obec dlhodobo nemenila dohodnuté podmienky nájmu a na svoje náklady zabezpečovala aj rôzne opravy a údržbu prenajatých priestorov, pričom cena za poskytnuté služby nebola premietnutá do úhrad za nájom. Starostovia Združenia obcí Uhrovská dolina poskytli aj finančný príspevok na udržanie a zlepšenie poskytovanej zdravotnej starostlivosti pre obyvateľov v Mikroregióne Uhrovská dolina.
Vzhľadom na súčasnú legislatívu, obmedzené kompetencie miestnej samosprávy a nedostatok všeobecných lekárov bude obnovenie prevádzky zdravotného zariadenia v našej obci zložitý proces. Napriek tomu sa pokúsime v spolupráci s TSK, odborom zdravotníctva a sociálnej pomoci hľadať možnosti využitia existujúcich priestorov zdravotného strediska pre činnosť všeobecného lekára, resp. ďalších odborných lekárov – špecialistov, ktorí by mohli poskytovať svoje zdravotnícke služby aj pre ostatných občanov nášho okresu.
Starostovia obcí, poslanci OZ Mikroregiónu Uhrovská dolina majú záujem spoločne riešiť a udržať poskytovanie zdravotnej starostlivosti v obci Uhrovec.
S úctou
Ing. Zuzana Máčeková
starostka obce Uhrovec
Zdroj: www.uhrovec.sk
Nálepky na popolnice sa budú lepiť 4.11.2023. Žiadame občanov, aby mali popolnice vyložené pred domom.
Vážení občania,
naša obec zavádza nový spôsob vývozu popolníc. Od novembra (pokiaľ sa nálepky stihnú nalepiť v októbri) bude spoločnosť, ktorá vykonáva vývoz popolníc vysypávať len popolnice, ktoré budú označené nálepkou (vzor nálepky môžete vidieť nižšie).
Jednotlivé čísla nálepiek budú spárované s číslom domu. Príslušný zoznam bude vedený obecným úradom. Pri výmene popolnice dostanete na obecnom úrade nové číslo nálepky (starú popolnicu bude potrebné odovzdať aj s nálepkou).
Každý dom alebo byt ma nárok na vývoz 1ks popolnice v prípade, že v ňom majú nahlásený trvalý/prechodný pobyt 1-4 osoby (chatárom sa vyváža 1ks popolnice). Dom alebo byt, v ktorom má trvalý pobyt 5 a viac osôb ma nárok na vývoz 2ks popolníc (pokiaľ o to požiada). Podľa uvedeného kľúča budú prideľované nálepky na popolnice.
V prípade, že máte dve popolnice ale trvalý/prechodný pobyt v dome alebo v byte majú nahlásené maximálne 4 osoby, dostanete nálepku len na 1ks popolnice. Druhú popolnicu bez nálepky Vám spoločnosť realizujúca vývoz odpadu nevysype!
Veríme, že uvedeným opatrením sa nám podarí znížiť množstvo odpadu, ktoré produkujú naši občania.
Obec Žitná-Radiša
Vzor nálepky:
Dňa 24.10.2023 bola na rázcestí obce pred materskou školou nainštalovaná Klubom slovenských turistov Bánovce nad Bebravou za pomoci obce Žitná-Radiša nová tabuľa – mapa Strážovských vrchov. Uvedená mapa zobrazuje všetky turistické trasy nielen v našej doline, ale aj širšie po celých Strážovských vrchoch. Nakoľko naša obec leží v srdci Uhrovskej doliny, kde je pomerne dobrý turistický ruch, takáto mapa tu bola potrebná a veríme, že pomôže návštevníkom obce, ale aj celej Uhrovskej doliny k lepšej orientácii po nej.
Obec už dávnejšie plánovala podobnú informačnú tabuľu, ale po konzultácii s KST, že klub plánuje takúto aktivitu po viacerých obciach sme počkali na jej realizáciu. Týmto sa chceme poďakovať KST Bánovce nad Bebravou, konkrétne Mariánovi Chovancovi za splnenie tohto sľubu a veríme, že mapa bude dlho slúžiť svojmu účelu.
S príchodom chladného počasia sa začína vykurovacie obdobie, počas ktorého hasiči už tradične evidujú zvýšený počet výjazdov k požiarom rodinných domov, resp. k požiarom v bytovom fonde.
Najčastejšou príčinou vzniku požiarov v rodinných domoch je vyhorenie sadzí v komínovom telese z dôvodu nezabezpečenia čistenia a kontroly komínov a používaním nevhodného paliva v palivovom spotrebiči.
Na vznik požiaru v čase vykurovacieho obdobia vplýva najmä:
Okrem týchto uvedených príčin je najčastejšou príčinou vzniku požiaru aj nedbalosť a neopatrnosť pri manipulácii s otvoreným ohňom, horľavými látkami alebo so žeravým popolom.
Za účelom zníženia počtu požiarov preto odporúčame na úseku ochrany pred požiarmi prijať viacero preventívnych opatrení ako sú napríklad:
Komínmi zabezpečujeme odvádzanie spalín z vykurovacích zariadení do ovzdušia. Pozostávajú z komínového telesa a z komínových prieduchov s príslušným vyberacím otvorom a sopúchmi. Komínové teleso je založené na základovej konštrukcii a ukončené komínovou hlavou.
Súbor PDF na stiahnutie:
Zdroj: HaZZ BN
Vážení občania,
naša obec zavádza nový spôsob vývozu popolníc. Od novembra (pokiaľ sa nálepky stihnú nalepiť v októbri) bude spoločnosť, ktorá vykonáva vývoz popolníc vysypávať len popolnice, ktoré budú označené nálepkou (vzor nálepky môžete vidieť nižšie).
Nálepky na popolnice sa budú lepiť v priebehu októbra (v prípade nepriaznivého počasia počas víkendov až v novembri), preto prosíme občanov, aby mali popolnice vyložené pred domom. Jednotlivé čísla nálepiek budú spárované s číslom domu. Príslušný zoznam bude vedený obecným úradom. Pri výmene popolnice dostanete na obecnom úrade nové číslo nálepky (starú popolnicu bude potrebné odovzdať aj s nálepkou).
Každý dom alebo byt ma nárok na vývoz 1ks popolnice v prípade, že v ňom majú nahlásený trvalý/prechodný pobyt 1-4 osoby (chatárom sa vyváža 1ks popolnice). Dom alebo byt, v ktorom má trvalý pobyt 5 a viac osôb ma nárok na vývoz 2ks popolníc (pokiaľ o to požiada). Podľa uvedeného kľúča budú prideľované nálepky na popolnice.
V prípade, že máte dve popolnice ale trvalý/prechodný pobyt v dome alebo v byte majú nahlásené maximálne 4 osoby, dostanete nálepku len na 1ks popolnice. Druhú popolnicu bez nálepky Vám spoločnosť realizujúca vývoz odpadu nevysype!
Veríme, že uvedeným opatrením sa nám podarí znížiť množstvo odpadu, ktoré produkujú naši občania.
Obec Žitná-Radiša
Vzor nálepky:
Plagát na stiahnutie:
Plagát - Kam s odpadom počas Dušičiek (súbor PDF, 194kB, otvorí sa v novom okne)
K jesennému obdobiu neodmysliteľne patria Sviatok všetkých svätých a Pamiatka zosnulých. Cintoríny sa zaplnia vencami, kyticami, kahancami, sviečkami a inými ozdobami, ktoré po krátkej dobe končia v preplnených kontajneroch. Tentokrát sme si pre váš pripravili inšpiratívny článok, ako si uctiť nielen našich blízkych zosnulých, ale aj našu prírodu.
Zdroj: ENVI - PAK